Drobečková navigace

Úvodní stránka > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací dle zákona č.106/1999 Sb, 

Příjem žádostí a podání

Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.

V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu, 
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele. 

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce, 
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Sazebník úhrad za poskytování informací

(dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění)

 

  • zpracování žádosti o informaci, za každou hodinu - 130,-Kč

 

Poplatek je stanoven pouze v případě, který vyžaduje mimořádné rozsáhlé vyhledání informací (ve spisovně, kompletaci údajů, které nejsou komplexně předmětem činnosti úřadu, na zpracování se musí podílet více pracovníků či odborů, apod.)

 

Poplatek za zpracování žádosti o informaci je tvořen součtem položek (za hodinovou sazbu a další položky uvedené v tomto ceníku a platí se před převzetím vyřízené žádosti. V případě zaslání odpovědi poštou se připočítává poštovné a balné. Poštovné dle sazebníku České pošty, balné dle použitého druhu obalu (desky, karton, balicí papír apod.).

 

Žadatel o informaci bude (v případě, kdy poskytovatel informace požaduje úhradu) předem seznámen s touto skutečností a přesnou výší úhrady za zpracování jeho žádosti o informaci, dle požadovaného rozsahu.

 

Kopírování a tisk

  • vztahuje se na velikost originálu:

A4/1

(jednostranně)

černá

2,- Kč

barevná

11,- Kč

A4/2

(oboustranně)

černá

4,- Kč

barevná

19,- Kč

A3/1

(jednostranně)

černá

5,- Kč

barevná

21,- Kč

A3/2

(oboustranně)

černá

7,- Kč

barevná

42,- Kč

 

je-li originál větší než A3 je cena kopie součtem cen menších formátů např. A2 = 2 x A3 nebo 4 x A4

 

  tisk na tiskárně

A4/1

 

2,- Kč

  minimální velikost pořizovací kopie (tisku) je formát A4 

  cena CD

10,- Kč

 Platba se provádí ihned po zhotovení kopií.

 

Uvedené ceny jsou s DPH

Formuláře

Výroční zpráva o poskytování informací

Výroční zpráva 2015 Malé Hradisko.pdf

Žádost Istav Media, s r.o.

450989871_0_Žádost o poskytnutí informace.pdf

Istav Media 2017.pdf

Žádost

žádost 2.pdf

Žádost Martin Ambros

Žádost + odpověď.pdf

Žádost Českomoravská světelná

Malé Hradisko.pdf

Žádost REMA

žádost + odpvěď.pdf

Žádost Kross

Kross WEB.pdf

žádost o poskytnutí informace CODES

502598969_0_Zadost_o_informaci_SB.docx

Dotazník obec Malé Hradisko.pdf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24. 11. Emílie

Zítra: Kateřina

Rozpis zasedání zastupitelstva obce na rok 2017

Rozpis Zasedání zastupitelstva 2017.doc

 

Zasedání začíná vždy v 18.00 hodin.
Každé zasedání je veřejné.

 

 

 

Vyzkoušeli jste již okruh Malé Hradisko
a) ano
  
 947
b) ne
  
 704
c) nelyžuji
  
 677
d) vyzkoušel jsem to na kole
  
 759

Návštěvnost stránek

125514
Obec Malé Hradisko