Drobečková navigace

Úvodní stránka > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání - nová

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí 7:00 - 15:30
    úterý 7:00 - 15:30
    středa 7:00 - 15:30
    čtvrtek 7:00 - 16:00
    pátek 7:00 - 15:00
  2. Telefonické podání: 582 399 074
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu podatelna@malehradisko.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad, Malé Hradisko 60, 798 49.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v Malé Hradisko 60, 798 49 úředních dnech a hodinách:

pondělí 7:00 - 15:30
úterý 7:00 - 15:30
středa 7:00 - 15:30
čtvrtek 7:00 - 16:00
pátek 7:00 - 15:00

Telefonické podání: 582 399 074
Poštou na adresu Obecní úřad, Malé Hradisko 60, 798 49
Elektronicky na e-mail: podatelna@malehradisko.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: juvawam
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Sazebník úhrad za poskytování informací

(dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění)

  • zpracování žádosti o informaci, za každou hodinu - 130,-Kč

Poplatek je stanoven pouze v případě, který vyžaduje mimořádné rozsáhlé vyhledání informací (ve spisovně, kompletaci údajů, které nejsou komplexně předmětem činnosti úřadu, na zpracování se musí podílet více pracovníků či odborů, apod.)

Poplatek za zpracování žádosti o informaci je tvořen součtem položek (za hodinovou sazbu a další položky uvedené v tomto ceníku a platí se před převzetím vyřízené žádosti. V případě zaslání odpovědi poštou se připočítává poštovné a balné. Poštovné dle sazebníku České pošty, balné dle použitého druhu obalu (desky, karton, balicí papír apod.).

Žadatel o informaci bude (v případě, kdy poskytovatel informace požaduje úhradu) předem seznámen s touto skutečností a přesnou výší úhrady za zpracování jeho žádosti o informaci, dle požadovaného rozsahu.

Kopírování a tisk

  • vztahuje se na velikost originálu:

A4/1

(jednostranně)

černá

2,- Kč

barevná

11,- Kč

A4/2

(oboustranně)

černá

4,- Kč

barevná

19,- Kč

A3/1

(jednostranně)

černá

5,- Kč

barevná

21,- Kč

A3/2

(oboustranně)

černá

7,- Kč

barevná

42,- Kč

je-li originál větší než A3 je cena kopie součtem cen menších formátů např. A2 = 2 x A3 nebo 4 x A4 

tisk na tiskárně

A4/1

2,- Kč

minimální velikost pořizovací kopie (tisku) je formát A4 

cena CD

10,- Kč

  • Platba se provádí ihned po zhotovení kopií.
  • Uvedené ceny jsou s DPH

Formuláře

Výroční zpráva o poskytování informací

Žádosti dle zákona č.106/1999 Sb.

Změna velikosti písma

Fulltext

6. 4. Vendula

Zítra: Heřman, Hermína

Rozpis zasedání zastupitelstva obce na rok 2019

Plán zasedání zastupitelstva 2019.doc

Zasedání začíná vždy v 18.00 hodin.
Každé zasedání je veřejné.

Vyzkoušeli jste již okruh Malé Hradisko
a) ano
  
 1536
b) ne
  
 937
c) nelyžuji
  
 836
d) vyzkoušel jsem to na kole
  
 953

Návštěvnost stránek

192618
Obec Malé Hradisko